Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3624
Title: تحسين جودة الخدمة من خلال تطبيق صفوف الانتظار في مؤسسة خدمية : دراسة حالة المؤسسة الاستشفائية الدكتور بن زرجب مصلحة الأنف و الأذن و الحنجرة
Authors: قروجي, سامية
حمليلي, خيرة
جباري, لطيفة
Keywords: Queue Theory, Quality of services
Issue Date: 2021
Publisher: University of Ain Temouchent
Abstract: This study sought to define the role of the Queueing theory in improving the quality of services. Therefore, it aimed to identify the waiting lines models and choose their effectiveness in the hospital institution Dr.Bin Zarjib, the state of Ain Temouchent (oto-rhino-laryngologiste. Department) that suffers from waiting phenomenon and to determine the statistical distributions of the access rates and service time by applying the model (M/M/1) (FIFO/∞/∞) corresponding to the studied system, and find balance between the arrival process and the service process
Description: مذكرة مقدمة لإستكمال متطلبات نيل شهادة الماستر في العلوم الإقتصادية تخصص:تحليل اقتصادي و استشراف
URI: http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3624
Appears in Collections:Sciences Economiques

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة ماستر المصححة_compressed.pdf897,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.