Département des sciences financières et comptabilité Collection home page

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 161 to 176 of 176
Issue DateTitleAuthor(s)
2021أثر أسعار الطاقة على النمو الإقتصادي في مجموعة من الدول المصدرة للنفط دراسة قياسية باستخدام نماذج بانل خلال الفترة 2016-1990دربال, فاطمة الزهراء; مسعودي, عبدالكريم
2023أثر الابداع التكنولوجي على الاستراتيجيات التنافسية دراسة ميدانية على مجموعة مؤسسات اقتصادية جزائريةبوعلي, عبد القادر; عميمر, فضيلة
2016تأثير نشاطات السوق المالي على مردودية المؤسسةDjihad BELGHAZLI, Zohra
2020محددات الأجر الأدنى في الجزائر- دراسة تحليلية قياسية للفترة 1980-2015زدون, جمال
2023Factors affecting labor productivity in the industrial sector in Algeria Standard study during the period (1980-2020)Zeddoun, Djamel; bendima, nesrine; Kazi Aoual, Mohammed Choukri
2022المؤسسة اﻹجتماعية للشركات في ضوء مبادئ الميثاق العالمي للﻷمم المتحدة و دورها في تحقيق التنمية المستدامة دراسة حالة شركة شيالي بسيدي بلعباس الجزائرحالة شركةزدون, جمال; زرادنة, محمد; قازي أول, محمد شكري
2021و التمويل اﻹسلامي Blockchain تقنيةOuasti, Asma; El Hamlili, Sanaa
2022econometric modeling of the effect of financial derivatives usage on banks’ accounting risksZEDDOUN, Djamel; BENDIMA, Nesrine
2022Does the use of derivatives increase stock returns? Evidence from banks in GCC countriesZEDDOUN, Djamel; BENDIMA, Nesrine
2022The effect of corporate reputation and brand image on customer satisfaction: A case study of the Algerian banking sector.Nouala, Meriem; Nait Ibrahim, Boussad; Bendjebarra, Isshak
2022L’expérience client digitale (DCX) : étude qualitative, cas de la start-up Algérienne Yassir.RAOUTI, Khadidja Alia; NOUALA, Meriem; NAIT Ibrahim Boussad, Boussad
2019L’intention d’achat des marques internationales et la perception du pays d’origine : essai de modelisation -cas de la marque total lubrifiants algerieREGUIG, Mohammed Khelifa; NAIT IBRAHIM, Boussad; NOUALA, Meriem
2019le pays d’origine de la marque et l’attitude du consommateur local - etude du marche de lubrifiant automobile Algerien -Nait ibrahim, Boussad; Nouala, Meriem; Reguig, Mohamed Khalifa
2022La satisfaction client et implications de la qualité des services du E-Banking en AlgérieNAIT Ibrahim, Boussad
2020Methods of sales forecasting and modeling of supply chains. Case study: Atlas Chimie AlgeriaBELMOKADDEM, Mostefa; BENATEK, Omar; BENAMEUR, Abdelkrim; MELLAL, Rabiaa
2023واقع سياسة الشمول المالي في تحقيق الاستقرار المالي مع التركيز على حالة الجزائربن طواف, كوثر; بن عامر, عبد الكريم
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 161 to 176 of 176