Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3484
Title: البناء والدلالة في الخطاب الإشھاري التلفزیوني :دراسة لوصلات إشھاریة "مقاربة سیمیائیة
Authors: بن ميش, يوسفية
بوترفاس, إكرام
هامل, شيخ
Keywords: الخطاب،الاشهار الخطابي،السيميائية،الاستعمال،المتلقي،الصحافة،الاعلام،القنوات التلفزيونية الجزائرية
The discourse - linear advertisements - semiotics - use - the receiver - the surroundings Algerian TV channels,
Issue Date: 2023
Publisher: UNIVERSITY OF AIN TEMOUCHENT
Series/Report no.: 2022/2023;
Abstract: This study seeks to show a number of elements that make the television advertising discourse a semiotic discourse in view of the moving and static image, with its special competence and power to inform and communicate, what lies in it of artistic and aesthetic elements, energy and effectiveness in influencing the recipient by trying to link the link between him And between the linguistic literary study, adopting semiotic linguistics as the most methodological approach The validity of the study publicity speech.
URI: http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3484
Appears in Collections:Etudes Linguistiques

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
البناء_والدلالة_في_الخطاب_الإشھاري_التلفزیوني_دراسة_لوصلات_إشھاریة_مقاربة_سیمیائیة.pdfمذكرة تخرج مقدمة لنيل شهادة الماستر- تخصص:لسانيات الخطاب1,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.