Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3468
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بن بريكة, فاطمة ملاك | - |
dc.contributor.author | بوخانة, حياة | - |
dc.contributor.author | بصالح, خديجة | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T11:48:01Z | - |
dc.date.available | 2024-04-02T11:48:01Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-temouchent.edu.dz/handle/123456789/3468 | - |
dc.description | يهدف هذا البحث إلى الكشف عن ظاهرة العدول بمستوياته التركيبية والدالالية والايقاعية في نماذج شعرية مختارة من قصائد جزائرية معاصرة وكذا الكشف عن الدالالت التي تحملها البنى اللغوية والأثر الذي تخلفه في المتلقي | en_US |
dc.description.abstract | This research aims at revealing the phenomenon of numerical, semantic and rhythmic levels in selected poetry models of contemporary Algerian poems as well as the connotations of linguistic structures and their impact on the recipient. This study dealt with three pre-applied theoretical chapters at an entrance that gave a glimpse of the phenomenon of écart, where it is a stylistic stimulus of contemporary Algerian poetry museums. We spoke in the first chapter on synthetic alteration. In the second chapter, we touched upon the semantic worm and sealed it with rhythmic however, the semantic is touched in the third chapter | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | UNIVERSITY OF AIN TEMOUCHENT | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 2022/2023; | - |
dc.subject | العدول اللفظي،الشعر الجزائري،المتلقي | en_US |
dc.title | -العدول اللفظي وأثره على المتلقي في الشعر الجزائري المعاصر: - قراءة في نماذج مختارة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Etudes Linguistiques |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
-العدول_اللفظي_وأثره_على_المتلقي_في_الشعر_الجزائري_المعاصر_-_قراءة_في_نماذج_مختارة.pdf | مذكرة تخرج مقدمة لنيل شهادة الماستر- تخصص:لسانيات الخطاب | 921,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.